Du kan uploade data via Glooko (tidligere Diasend) fra følgende apparater:

  • Blodglukosemålere: Contour, Roche-Accu-Chek, Ypsomed.
  • Pumper: Omnipod, Roche Insight, Roche Combo, Roche SOLO, Tandem, Ypsomed, Medtrum, hvis du bruger Manager.
  • Sensorer: Dexcom G5 og G6, hvis du bruger aflæser. Libre, hvis du bruger skanner.

Har du spørgsmål, så kontakt din behandler.

Sådan opretter du en Glooko-konto

  1. Gå ind på my.glooko.com i din webbrowser.
  2. Klik på link nederst på siden for at registrere dig (eller gå ind på join.glooko.com) og følg vejledningen for at oprette en ny konto.
  3. Hvis du har modtaget en aktiveringskode via e-mail fra din klinik, skal du klikke på knappen "Aktiver konto" og følge vejledningen på skærmen for at aktivere din konto.
  4. Udfyld med dine personlige oplysninger.
  5. For at dele data med SDCA: Klik på ProConnect under profil/personligt.
  6. Klik på "Tilføj kode".
  7. Indtast kode: dkaarhus.
  8. Klik på OK for at gemme.

Gå ind på adressen øverst på siden for at se videoen.

Sådan overfører du dine data til Glooko

  1. Tænd din computer
  2. Åbn programmet Glooko Uploader
  3. Log ind på Glooko konto
  4. Tilslut det kabel, der følger med din glukosemåler, sensor eller insulinpumpe
  5. Klik på "opret forbindelse på din enhed"
  6. Data overføres.
  7.  

Gå ind på adressen øverst på siden for at se videoen.

Sådan bruger du Glookos mobilapp

Gå ind på adressen øverst på siden for at se videoen.

Datadeling_rød.png

Hvad gør du, når udstyret driller?


Det er desværre ikke nok, at du som bruger af diabetesudstyr kontakter firmaet bag produktet eller din behandler.

Du bør også indberette alle hændelser med medicinsk udstyr til Lægemiddelstyrelsen. På den måde er du med til at sikre, at udstyret hele tiden bliver bedre og mere sikkert i brug.

Tænketank for type 1-diabetes har igangsat en kampagne om indberetning af fejl, svigt og mangler i diabetesudstyret til Lægemiddelstyrelsen.